Aanmelden in ExpertBase
ExpertBase is een toepassing waarin dossiers van groenestroom- en warmte-krachtinstallaties worden beheerd. Om toegang te krijgen tot ExpertBase, moet u uw onderneming eerst registreren. Zodra de registratie goedgekeurd is, kan de lokale beheerder toegang geven via Gebruikersbeheer door u het gebruiksrecht VEKA ExpertBase gebruiker te geven.
De rechtstreekse link is https://expertbase.vlaanderen.be/VEA.ExpertiseDossier.Web
Tips
- Meld aan namens een onderneming (tenzij u een werknemer bent van een lokaal bestuur of een dossier op uw privé-naam heeft)
- U gebruikt best Firefox of Google Chrome .
- Sla regelmatig uw gegevens op, dit kan foutmeldingen veroorzaakt door inactiviteit vermijden.
- U kan de actie (aanvraag) op een later tijdstip aanvullen. Begin daarom eerst met de dingen die u zeker weet, want afhankelijk van de informatie die u invult zullen bepaalde vragen wel of niet gesteld worden.
Waarom kan ik niet aanmelden namens een onderneming?
- Controleer of de gebruikte link https://expertbase.vlaanderen.be/VEKA.ExpertiseDossier.Web volledig is.
- Werd de optie aanmelden namens een onderneming getoond bij het aanmelden?
- Zo nee, vraag aan de lokale beheerder om u via Gebruikersbeheer het gebruiksrecht VEKA ExpertBase toe te kennen. Ook als u zelf de lokale beheerder bent, moet u uzelf toegang geven.
- Als u aanmeldt met uw identiteitskaart. Controleer of de vereiste software aanwezig is op uw computer (https://eid.belgium.be/nl/hoe-installeer-ik-de-eid-software)
Ik ben aangemeld, maar zie de dossiers niet.
- Heeft u toegang voor verschillende ondernemingen?
- Zo ja, ziet u de gewenste onderneming bij aangemeld als (rechts bovenaan)? Via de pijltjes kan u wisselen van onderneming.
- Bent u een externe partij?
- Vraag dan aan de aanvrager of certificaatgerechtigde of u als externe partij werd toegevoegd in het dossier. Hij kan dit nakijken (in tab Betrokkenen van het betreffende dossier).
Wat kan ik doen, als ik regelmatig foutmeldingen krijg?
- De lokale beheerder gaf u meerdere rollen. Vraag aan de lokale beheerder om de overbodig rollen te verwijderen.
- Verwijder voordat u aanmeldt de browsergeschiedenis (CTRL-Shift-Delete).
- Als u een aanvraag of actie invult, sla regelmatig op.
- Verwijder niet ingediende acties, die oud of niet meer relevant zijn.