Algemene installatie- en opstartproblemen EPB-software 3G
Problemen met het installeren of opstarten zijn dikwijls een Java-probleem. U kunt de volgende stappen ondernemen:
- Nagaan of het installatiebestand correct is.
- Java 1.8.0 installeren en daarna de software opnieuw proberen installeren.
- De Java-versie aan de jar-bestanden linken.
Als u nog problemen hebt, kunt u dan nagaan of er logbestanden beschikbaar zijn of niet? De logbestanden bevinden zich in de installatiemap van de software (meestal is dit C:\PEB\X.X.X\log) :
- peb.log
- peb_start.log
- peb_db.log
- install.log
- peb.log.bak (indien aanwezig)
De geïnstalleerde Java-versie controleren
Controleer de geïnstalleerde Java-versie als volgt:
![]() |
1. Open het opdrachtpromptvenster: klik op de knop Start , klik op Alle programma's, klik op Bureau-accessoires en klik vervolgens op Opdrachtprompt |
![]() |
2. Type het volgende commando: java-version |
De Java-versie aan de jar-bestanden linken
Windows 7 of recenter
Ouder dan windows 7
Voor besturingssystemen ouder dan Windows7 vindt u de werkwijze terug in het hoofdstuk “de koppeling van de jar-bestanden controleren” op pagina 170 en verder van de handleiding.