Gedaan met laden. U bevindt zich op: Algemene installatie- en opstartproblemen EPB-software 3G Helpdesk EPB-software 3G

Algemene installatie- en opstartproblemen EPB-software 3G

Tussen vrijdag 3 mei 2024, 19 uur en zondag 5 mei 2024, 23:59 worden onderhoudswerken doorgevoerd aan het ACM-platform, dat instaat voor authenticatie van gebruikers (via e-id, itsme…) binnen de Vlaamse overheid. Gedurende dit tijdsvenster kan er een tijdelijke onderbreking zijn in de bereikbaarheid van de Energieprestatiedatabank, de toepassing EPC NR en de leeromgevingen.

Geldig voor bouwaanvragen vanaf 01.01.2012

Problemen met het installeren of opstarten zijn dikwijls een Java-probleem.

Te ondernemen stappen

Als u na het uitvoeren van deze stappen nog problemen hebt, kunt u dan nagaan of er logbestanden beschikbaar zijn of niet?

De logbestanden bevinden zich in de installatiemap van de software (meestal is dit C:\PEB\X.X.X\log):

  • peb.log
  • peb_start.log
  • peb_db.log
  • install.log
  • peb.log.bak (indien aanwezig)

Bezorg deze aan het VEKA(opent in uw e-mail applicatie), samen met een beschrijving van het probleem, zodat wij het probleem kunnen (laten) bekijken.

De geïnstalleerde Java-versie controleren

Controleer de geïnstalleerde Java-versie als volgt:

  • Stap 1

    Open het opdrachtpromptvenster: klik op de knop Start , klik op Alle programma’s, klik op Bureau-accessoires en klik vervolgens op Opdrachtprompt

  • Stap 2

    Type het volgende commando: java -version

De Java-versie aan de jar-bestanden linken

Dit werkt enkel bij Windows 7 of recenter.

Voor besturingssystemen ouder dan Windows7 vindt u de werkwijze terug in het hoofdstuk “de koppeling van de jar-bestanden controleren” op pagina 170 en verder van de handleiding(PDF bestand opent in nieuw venster).