Automatisch updaten software en EPBD-gegevens

Sinds de versie 8.5.1 krijgen de EPBD-gegevens in de productendatabank automatisch een update. Vanaf de versie 9.5.1 van de EPB-software 3G is het ook mogelijk om de software automatisch te updaten, in het geval van een fixrelease. Op deze pagina vindt u een overzicht van enkele veel voorkomende problemen. Indien u andere problemen ondervindt, contacteer dan het VEKA.

De verbinding is niet OK

Als de verbinding met de 'update-server' niet OK is, kunt u het gebruik van een 'proxy' proberen. Dit kunt u aanduiden onderaan het tabblad ‘automatische updates’ van het configuratiescherm van de software.

U kunt de proxy-gegevens op twee manieren te weten komen:
•    de webbrowser-instellingen overnemen;    
•    uw IT-beheerder contacteren.

Als u gebruik maakt van de webbrowser-instellingen, kunt u die als volgt terugvinden:
•    voor internet explorer is dit bij de instellingen op het tabblad "Connections". Daar kunt u de configuratie terugvinden na het klikken op de knop "LAN settings".
•    via google chrome bij de "Instellingen" - "Geavanceerd" - "Systeem" - "Proxyinstellingen openen"

Nadat u deze gegevens heeft aangevuld in de pop-up "configuratie van de software" drukt u op OK.

Let op! U dient de software opnieuw op te starten vooraleer de wijzigingen worden overgenomen. Na het heropstarten van de software kunt u opnieuw de verbinding controleren.

Geldig voor aanvragen vanaf 01/01/12