Contacteer ons
Vlaams Energie- en Klimaatagentschap (VEKA)
Bij problemen met de bibliotheek raadpleegt u best eerst de handleiding van de software, pagina 85 tot en met 96.
De bibliotheek van de EPB-software 3G wordt niet automatisch overgezet bij een nieuwe release. U moet dit handmatig doen door deze te exporteren uit de vorige versie en vervolgens te importeren in de nieuwe versie (zie handleiding pagina 92 en verder).
Verbindingsproblemen met de bibliotheek hebben voornamelijk de volgende oorzaken:
Om de externe bibliotheek te doen werken moet het IP-adres geconfigureerd worden van de andere pc waar dezelfde softwareversie, geïnstalleerd staat. Tevens moet de applicatie opgestart zijn op die pc (zie handleiding pagina 89 en verder).
U kunt de volgende opties proberen:
![]() |
1. Open het opdrachtpromptvenster: klik op de knop 'Start' , klik op Alle programma's, klik op 'Bureau-accessoires' en klik vervolgens op 'Opdrachtprompt'. |
2. Navigeer naar de installatiemap (meestal is dit C:\PEB\8.5.3_x64): https://nl.wikibooks.org/wiki/Gebruik_van_de_opdrachtprompt/Naar_de_goede_map_navigeren |
|
3. Voer het volgende commando in in de opdrachtprompt: script\DB_Start.bat |
|
4. Als dit een foutmelding geeft, gelieve ons deze te bezorgen via energie@vlaanderen.be |
mogelijks is de poort van de bibliotheek reeds in gebruik door een andere applicatie (zie handleiding pagina 176 en verder).
Als deze opties uw probleem niet oplossen, gelieve ons te contacteren via energie@vlaanderen.be. Vermeld dat u de bovenvermelde opties reeds geprobeerd hebt.