Problemen met de software

  • Bij problemen met Java, kan je best even de "cache" van Java leegmaken: de werkwijze kan wel wat  verschillen naargelang het besturingssysteem. Het komt er op neer dat u via "configuratiescherm" het Java controle paneel opent en daar in de tijdelijke bestanden alles van H100 verwijdert:

 

Java cache viewer
  • Bij de meest recente versies van JAVA (onderdeel van de software) staan de beveiligingsinstellingen te hoog ingesteld, en start de software mogelijk niet op. Open het Java Control Panel (tik java in de zoekbox via windows-startknop), klik op het tabblad "Security" en verschuif de instelling naar "Medium". (Werkwijze geldig bij Windows 7, Java 7 versie 25: ander OS of Java versie mogelijk licht afwijkend).

 

java beveiliging
  • Bij de laatste Java-versies (getest op Java 7 met Windows 8.1) is het dan weer mogelijk het veiligheidsniveau op "high" te behouden, maar de website van waar de software wordt gedownload, toe te voegen als "veilig" (er komen dan nog een aantal waarschuwingen op het scherm, maar die mogen genegeerd worden). 
  • Vanaf Java 8 (getest met 8.25) kan het veiligheidsniveau enkel nog op "high" of "very high" worden ingesteld, en moet u dus http://vea-002.openminds.be toevoegen aan de lijst met uitzonderingen (zie screenshot hieronder, ook van toepassing op Java 8 en recenter)
Java7 instellingen
  • OPGELET: sinds maart 2015 is JAVA versie 8 update 40 beschikbaar. De H100 software is vooralsnog niet compatibel met deze JAVA versie en werkt dus niet.
  • September 2015: JAVA versie 8 update 60 is beschikbaar: de H100 werkt wel correct met deze JAVA-versie (getest met Windows 10)
    • installeer deze nieuwste versie via Java.com
    • zorg er voor dat JAVA terug automatisch wordt geupdate, om veiligheidsproblemen te voorkomen
  • Maart 2016: er is een nieuwe versie beschikbaar van de H100-software. De installatie gebeurt normaal automatisch, maar vereist wel JAVA 8. 
    • via java.com kunt u de Java-omgeving upgraden
Published on: 
01-03-2016