Aanvraagprocedure voor vzw's en autodeelbedrijven - elektrische wagen, elektrische bromfiets, elektrische motorfiets

De premie-aanvraag gebeurt in 1 stap.

U kan de aanvraagprocedure pas opstarten NA de inschrijving van uw elektrische wagen of de wagen op waterstof, elektrische bromfiets of elektrische motorfiets. Indien u voor meerdere voertuigen een premie wenst aan te vragen, kan dit in 1 premie-aanvraag. Gelieve, voor u start met de aanvraag, volgende documenten bij de hand te nemen:

  • uw ondernemingsnummer;
  • een scan van de factuur (samengevoegd in 1 pdf-document). Indien het over meerdere voertuigen gaat waarvoor u een premie aanvraagt, deze ook bundelen in 1 pdf-document(*);
  • een scan van het betalingsbewijs voor het volledige factuurbedrag (samengevoegd in 1 pdf-document, ook indien het over meerdere voertuigen gaat)(*);
  • een scan van het inschrijvingsbewijs (de zogenaamde 'roze kaart') (samengevoegd in 1 pdf-document, ook indien het over meerdere voertuigen gaat)(*).

U vult binnen de drie maanden na de eerste inschrijving van het voertuig bij de Dienst voor Inschrijving van Voertuigen (DIV) onderstaand webformulier in met een aantal ondernemingsgegevens en een aantal gegevens over het aangekochte voertuig of voertuigen.

Voor elektrische wagens of wagens op brandstofcellen die werden ingeschreven bij DIV vanaf 1/1/2018 tot en met 29/3/2018 kunt u een aanvraag indienen tot uiterlijk 29/6/2018.

De premie kan uitsluitend online worden aangevraagd.

Na het indienen van het webformulier ontvangt u onmiddellijk een ontvangstmail met een overzicht van de ingevulde gegevens.

Vervolgens wordt uw dossier onderzocht en brengen we u op de hoogte van de beslissing. In geval van goedkeuring wordt de uitbetalingsprocedure opgestart.

Start de premie-aanvraag