Contacteer ons
Vlaams Energie- en Klimaatagentschap (VEKA)
Sinds de versie 8.5.1 krijgen de EPBD-gegevens in de productendatabank automatisch een update. Vanaf de versie 9.5.1 van de EPB-software 3G is het ook mogelijk om de software automatisch te updaten, in het geval van een fixrelease. Op deze pagina vindt u een overzicht van enkele veel voorkomende problemen. Indien u andere problemen ondervindt, contacteer dan het VEKA.
Als de verbinding met de 'update-server' niet OK is, kunt u het gebruik van een 'proxy' proberen. Dit kunt u aanduiden onderaan het tabblad ‘automatische updates’ van het configuratiescherm van de software.
U kunt de proxy-gegevens op twee manieren te weten komen:
• de webbrowser-instellingen overnemen;
• uw IT-beheerder contacteren.
Als u gebruik maakt van de webbrowser-instellingen, kunt u die als volgt terugvinden:
• voor internet explorer is dit bij de instellingen op het tabblad "Connections". Daar kunt u de configuratie terugvinden na het klikken op de knop "LAN settings".
• via google chrome bij de "Instellingen" - "Geavanceerd" - "Systeem" - "Proxyinstellingen openen"
Nadat u deze gegevens heeft aangevuld in de pop-up "configuratie van de software" drukt u op OK.
Let op! U dient de software opnieuw op te starten vooraleer de wijzigingen worden overgenomen. Na het heropstarten van de software kunt u opnieuw de verbinding controleren.