Gedaan met laden. U bevindt zich op: Automatisch updaten software en EPBD-gegevens Helpdesk EPB-software 3G

Automatisch updaten software en EPBD-gegevens

Tussen vrijdag 3 mei 2024, 19 uur en zondag 5 mei 2024, 23:59 worden onderhoudswerken doorgevoerd aan het ACM-platform, dat instaat voor authenticatie van gebruikers (via e-id, itsme…) binnen de Vlaamse overheid. Gedurende dit tijdsvenster kan er een tijdelijke onderbreking zijn in de bereikbaarheid van de Energieprestatiedatabank, de toepassing EPC NR en de leeromgevingen.

Geldig voor bouwaanvragen vanaf 01.01.2012

Op deze pagina vindt u een overzicht van enkele veel voorkomende problemen bij het uitvoeren van automatische updates

Sinds de versie 8.5.1 krijgen de EPBD-gegevens in de productendatabank automatisch een update.

Vanaf de versie 9.5.1 van de EPB-software 3G is het ook mogelijk om de software automatisch te updaten.

De verbinding is niet OK

Als de verbinding met de ‘update-server’ niet OK is, kunt u het gebruik van een ‘proxy’ proberen. Dit kunt u aanduiden onderaan het tabblad ‘automatische updates’ van het configuratiescherm van de software.

U kunt de proxy-gegevens op twee manieren te weten komen:

  • de webbrowser-instellingen overnemen
  • uw IT-beheerder contacteren.

Als u gebruik maakt van de webbrowser-instellingen, kunt u die als volgt terugvinden:

  • voor internet explorer is dit bij de instellingen op het tabblad “Connections”. Daar kunt u de configuratie terugvinden na het klikken op de knop “LAN settings”.
  • via google chrome bij de “Instellingen” - “Geavanceerd” - “Systeem” - “Proxyinstellingen openen”

Nadat u deze gegevens heeft aangevuld in de pop-up “configuratie van de software” drukt u op OK.

U dient de software opnieuw op te starten vooraleer de wijzigingen worden overgenomen. Na het heropstarten van de software kunt u opnieuw de verbinding controleren.

Een ander probleem?

Als u andere problemen ondervindt, contacteer dan het VEKA via veka@vlaanderen.be(opent in uw e-mail applicatie).